Τετάρτη 16 Ιουλίου 2008

Υποβρύχιο ή ...λευκός καρχαρίας;

Ο εγγονός του μεγάλου ωκεανογράφου και κινηματογραφιστή Ζακ Κουστώ πιστεύει ότι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις τους καρχαρίες είναι να ...γίνεις ένας από αυτούς. Ο Φαμπιάν Κουστώ, που είχε εμπνευστεί ως παιδί από την ιστορία κόμικς "Ο θησαυρός του Κόκκινου Ράκαμ", όπου ο βασικός πρωταγωνιστής Τεντέν ζει υποβρύχιες περιπέτειες σε ένα υποβρύχιο με σχήμα καρχαρία, αποφάσισε ως ενήλικας να φτιάξει το δικό του. Ο στόχος: να μην διαχωρίσει τον εαυτό του από το ζώο αλλά να γίνει μέρος της δραστηριότητάς του. Ο Κουστώ χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες του γνωστού σχεδιαστή του Χόλλυγουντ, ειδικού στα animatronics, Έντι Πωλ για να φτιάξει ένα τεράστιο λευκό καρχαρία-υποβρύχιο. Η πρωτοποριακή κατασκευή που ζυγίζει περίπου 540 κιλά, έχει τη μορφή και την κίνηση ενός τεράστιου λευκού καρχαρία. Ο Πωλ είχε ξανασυνεργαστεί με την οικογένεια Κουστώ το 1989, όταν ο Ζαν Μισέλ (πατέρας του Φαμπιάν) και ο Ζακ του είχαν αναθέσει την κατασκευή ενός μηχανικού καρχαρία. Ο «¶λισον» είχε προσδεθεί σε ένα κλουβί για καρχαρίες που περιείχε μια κρυφή κάμερα για να παρατηρεί όσο γινόταν καλύτερα τους καρχαρίες σε πλήρη δράση. Την τελευταία ημέρα των γυρισμάτων ο καρχαρίας προγραμματίστηκε να γείρει προς τη μία πλευρά και να κινείται σπασμωδικά σαν να ήταν πληγωμένος, με αποτέλεσμα ο θηλυκός λευκός καρχαρίας να αποφασίσει να δώσει ένα τέλος στα βάσανα του καημένου καρχαρία-ρομπότ με ένα φονικό χτύπημα στα βράγχια που τον κατακερμάτισαν σε εκατομμύρια κομματάκια. Ο Fabien Cousteau στην "Τροία" τουΗ μεγαλύτερη τεχνική πρόκληση για τους Πωλ και Κουστώ ήταν να κατορθώσουν να κάνουν το υποβρύχιο να κινείται σαν λευκός καρχαρίας χωρίς να ακούγεται ο θόρυβος της μηχανής του ή να προκαλούνται φυσαλίδες. Τελικά κατέληξαν σε ένα σύστημα πεπιεσμένου αέρα κλειστού κυκλώματος, το οποίο πιέζει τον αέρα μέσω ενός κυλίνδρου. Ο υψηλής πίεσης αέρας συμπιέζεται από ένα μοχλό από τον οποίο καθορίζεται η δεξιά, αριστερή ή πρόσθια κίνηση του υποβρυχίου. Αυτός με τη σειρά του τροφοδοτεί δύο πιστόνια που κινούν την ουρά ή την πρύμη του υποβρυχίου μπρος – πίσω σε μια ρευστή κίνηση, που μιμείται αυτή του καρχαρία. Επειδή ακριβώς πρόκειται για ένα κλειστό κύκλωμα, δεν δημιουργούνται φυσαλίδες. Επιπλέον, το υποβρύχιο είναι ρυθμισμένο να κινείται με την ταχύτητα ενός λευκού καρχαρία. Ο σκελετός του καρχαρία είναι κατασκευασμένος από ανοξείδωτο ατσάλι και είναι καλυμμένος με «Skin Flex», ένα ελαστικό υλικό που χρησιμοποιείται για τεχνητά προσθέματα και στα animatronics. Ο Πωλ το ανάμιξε με πολυμερή για να δώσει στο υποβρύχιο την σκληρότερη υφή του δέρματος του καρχαρία και για να πετύχει μια πιο ρεαλιστική ματ επιφάνεια. Το υποβρύχιο, που ακούει στο όνομα «Τροία» διαθέτει τρεις κάμερες, η μία εκ των οποίων είναι έξυπνα κρυμμένη πάνω από το κεφάλι του καρχαρία σε ένα ψεύτικο ψάρι, σαν αυτά που προσκολλώνται συχνά στους λευκούς καρχαρίες. Η κάμερα της πρύμης είναι κρυμμένη ανάμεσα στα δύο πτερύγια της ουράς. Η τρίτη κάμερα καταγράφει την συμπεριφορά του Κουστώ μέσα στο υποβρύχιο. Μικρές, αδιάβροχες οθόνες και μηχανισμοί ελέγχου για τις κάμερες και την πλοήγηση βρίσκονται μέσα στο κεφάλι του καρχαρία, από όπου ο Κουστώ μπορεί να τους ελέγχει. Ο Κουστώ δεν είναι εντελώς μόνος του στο υποβρύχιο. Από πάνω του σε ένα ψαράδικο πλοίο βρίσκεται η ομάδα παραγωγής του με την οποία βρίσκεται σε συνεχή ασύρματη επαφή. Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, ο Κουστώ θα μπορέσει να «εκτοξευθεί» από μια έξοδο κινδύνου στο κεφάλι του καρχαρία. Έτοιμοι για κατάδυσηΤον περασμένο χρόνο ο Κουστώ είχε πάει στο νησί της Γουαδαλούπης στο Μεξικό σε μια από τις πολυάριθμες αποστολές του παρατήρησης καρχαριών. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος, οι καρχαρίες τον πλησίαζαν με προσοχή, με τρόπο αρκετά διαφορετικό από αυτόν που έχουμε δει μέχρι στιγμής στα ντοκιμαντέρ όπου ένας μεγάλος λευκός καρχαρίας κατευθύνεται προς τον δύτη που βρίσκεται ασφαλής μέσα στο κλουβί. Και αφού η «Τροία» δεν μπορεί να ανταποκριθεί στους κώδικες του καρχαρία προφανώς την αντιμετωπίζουν σαν έναν ...«καθυστερημένο ξάδερφο» από το χωριό. Αυτές τις μέρες ο Κουστώ είναι απασχολημένος με την επεξεργασία 170 ωρών λήψης για ένα 2ωρο ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση με τίτλο "Το μυαλό ενός δαίμονα", με στόχο να καταρρίψει την εικόνα που έχουν πολλοί για το ζώο ως «φονική μηχανή» αλλά να καταλάβουν ότι ο λευκός καρχαρίας είναι απλώς τέλεια προσαρμοσμένο στο περιβάλλον του. http://news.pathfinder.gr/periscopio/182078.html
Καταγράφηκε
GKanel
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 09, 2005, 10:41:08 »
Endiaferon...

giorgarasΜέλοςΜηνύματα: 156
poly endiaferon to thema pou aneferes file mou. isws etsi mathoume pws skeftontai ayta ta zwa as ta poume pou ta exoume pareksigisei san foniades.egw proswpika na sou pw tin alitheia ta sevomai alla meta erxetai kai ena ixnos fobou.

Μίνι τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο

Έχουμε δει τηλεκατευθυνόμενα αυτοκινητάκια, καραβάκια, τρακτέρ, αεροπλάνα, ελικόπτερα αλλά υποβρύχιο σε τέτοιο μέγεθος πρώτη φορά βλέπουμε.

ο R/C Sub-Sonic έχει στυλ και σίγουρα θα τραβήξει τα βλέματα πάνω σας, στην πισίνα και την παραλία, ακόμα κι αν δεν έχετε άψογους κοιλιακούς.

Διαθέτει σύστημα κατεύθυνσης τριών διαστάσεων που του επιτρέπει να κινείται μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά μέσα ή έξω από το νερό αλλά και να καταδύεται και να αναδύεται σε αυτό.

Έχει βάρος μόλις 55 γραμμάρια, ενώ το μέγεθος του δεν ξεπερνά το μέγεθος μιας φυσιολογικής παλάμης.

Κοστίζει 43 ευρώ και διατίθεται σε τρία χρώματα: μαύρο, πορτοκαλί και τιρκουάζ.



Υγραέριο αντί για βενζίνη

Το υγραέριο, ίσως είναι η απάντηση, στην ακριβή βενζίνη. Είναι φθηνότερο από την αμόλυβδη και πολύ πιο φιλικό, προς το περιβάλλον.

Παράλληλα, η συντήρηση του αυτοκινήτου είναι φθηνότερη και πιο φιλικό προς το περιβάλλον σε σχέση με την βενζίνη αλλά και το πετρέλαιο.

Αυτοκίνητο που καιει υγραέριο, εκπέμπει λιγότερο - τουλάχιστον κατά μια μονάδα - διοξείδιο του άνθρακα, απ' ότι θα εξέπεμπε με βενζίνη.

Η μετατροπή ενός αυτοκινήτου για να λειτουργεί με υγραέριο, δεν διαρκεί περισσότερο από 6 ώρες.

Μπορεί μάλιστα να φοβίζει πολλούς οδηγούς, είναι όμως ασφαλέστερη ακόμη κι από ένα ντεπόζιτο βενζίνης.

Κι όμως στη χώρας μας, ελάχιστοι οδηγοί γνωρίζουν τα οφέλη, της υγραεριοκίνησης.
την Ιταλία 1.700.000 αυτοκίνητα καινε υγραέριο ενώ στην Ελλάδα δεν ξεπερνούν τα 9.000.
Ωστόσο, όπως επισήμανε, μιλώντας στο ΣΚΑΪ ο πρόεδρος της Ένωσης Πρατηριούχων Υγραεριοκίνητων Αυτοκινήτων Δημήτρης Λαγός "στην Ευρώπη δίδονται κίνητρα για τη χρήση του υγραερίου, κάτι που δεν γίνεται στην Ελλάδα".


Σε άλλα καύσιμα στρέφονται οι ιδιοκτήτες ΙΧ, καθώς η τιμή της βενζίνης κρίνεται υψηλή