Απαραίτητη η γονική συναίνεση | |||||||||||||||||
Είδος: Θρίλερ, Φαντασίας, Τρόμου | |||||||||||||||||
Θέμα: Δαίμονες, Παγκόσμια Κυριαρχία, Απαγωγή, Αστυνομική Έρευνα, Οικογενειακή | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Υπόθεση: Ένας ερευνητής με την κόρη του βρίσκονται αντιμέτωποι με μια αρχαία φυλή δαιμόνιων που ζουν κρυμμένα στην Αμερικάνικη έρημο και σχεδιάζουν να κυριαρχήσουν στον κόσμο. | |||||||||||||||||
Σχόλια: To GARGOYLES είναι μια τηλεταινία που απέκτησε cult φήμη και κοινό μετά την κυκλοφορία της ιδίως στην Αμερική αλλά είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που η υστεροφημία βλάπτει εκείνους που την βλέπουν για πρώτη φορά 35 και βάλε χρόνια μετά την εποχή της. Τέτοιος ομολογώ ήμουν κι εγώ που έτυχε να μάθω για την ταινία από το trailer της που βρισκόταν σε ένα από τα δισκάκια μου και η αλήθεια είναι ότι οι απαιτήσεις μου ήταν αρκετές όταν ασχολήθηκα λίγο και ανακάλυψα ότι η ταινία είναι σε ιδιαίτερη εκτίμηση από τους fans του είδους. Τελικά αποδείχτηκε το αυτονόητο, ότι δηλαδή όσο και να προσπαθήσει κανείς για να αποδείξει το αντίθετο, μια τηλεταινία θα είναι τέτοια είτε γυρίστηκε το 1972 είτε το 2008 και με αυτά τα στάνταρντς θα πρέπει να κριθεί.Ως ανώδυνη τηλεταινία που προορίζεται για το ευρύτερο κοινό της απογευματινής- βραδινής ζώνης τηλεθέασης, το GARGOYLES είναι αρκετά επιτυχημένο, αλλά αν το κρίνει κανείς σαν ταινία που απευθύνεται στο κάπως πιο ψαγμένο κοινό της σκηνής, τότε τα αποτελέσματα είναι μάλλον απογοητευτικά. Σε ένα βαθμό φταίει και το ανελέητο πέρασμα του χρόνου που άφησε πλέον το σημάδι του, αλλά αίσθηση μου είναι ότι ακόμα και τότε που πρωτοβγήκε δεν θα διεκδικούσε κάποια θέση στο πάνθεον της σκηνής. Στην τελική ανάλυση πρόκειται για 80 λεπτά απροβλημάτιστης ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια που ξεκινάει πολύ καλά, αλλά στην πορεία χάνει το δρόμο της. Η ιστορία διαδραματίζεται στον Αμερικάνικο νότο όπου ένας ερευνητής δαιμονολογίας και η κόρη του βρίσκουν τα απομεινάρια ενός δαιμονικού πλάσματος ονόματι "Gargoyle" που αναφερόταν από την αρχαιότητα στις μυθολογίες πολλών λαών ως εξαιρετικά βίαιο και με διαχρονικές τάσεις κατάκτησης της γης. Τα πραγματικά προβλήματα αρχίζουν όταν ανακαλύπτουν ότι τα πλάσματα όχι μόνο μυθικά δεν είναι αλλά πολλά από αυτά βρίσκονται και δρουν στην περιοχή. Μάλιστα τους επιτίθενται με στόχο να πάρουν πίσω τα λείψανα του συμπολίτη τους, κάτι που τους μπλέκει με την τοπική αστυνομία που προτιμάει να ρίξει το φταίξιμο στην συμμορία μηχανόβιων της γειτονιάς. Όμως η κόρη του καθηγητή ξέρει ότι οι νεαροί μεταξύ των οποίων και ένας Scott Glenn στα νιάτα του είναι αθώοι και έτσι μαζί με τον πατέρα της προσπαθούν να ανακαλύψουν τα Gargoyles και τι ζητούν. Έτσι η απαγωγή της κόρης από τον αρχηγό των δαιμόνιων έρχεται φυσιολογικά, και η ανακάλυψη μιας ολόκληρης φυλής από τα πλάσματα κρυμμένη στο βουνό έτοιμοι να επιτεθούν την κατάλληλη στιγμή στην ανθρωπότητα επιβεβαιώνεται με τρομακτικό τρόπο. Δεν υπάρχει άλλη λύση για τον καθηγητή που πρέπει να σώσει την κόρη του από τα Gargoyles και να τα εμποδίσει να πολλαπλασιαστούν και φέρουν το τέλος του ανθρώπινου γένους. Ενώ το πρώτο μισάωρο ξεκινάει με αρκετό μυστήριο και η αίσθηση αναμονής στην παράδοση του THE HILLS HAVE EYES, τα πράγματα βουτάν με το κεφάλι σε περιοχές εύπεπτης τηλεταινίας από τη στιγμή της εμφάνισης του δαιμονικού πλάσματος. Φυσικά πρόκειται για τον ηθοποιό Bernie Casey μέσα σε ένα αρκετά καλό για τα δεδομένα της εποχής, αλλά μάλλον παρωχημένο με τα σημερινά στάνταρντς κοστούμι και μακιγιάζ το οποίο σχεδίασε ο θρυλικός και πρόσφατα αποθανών Stan Winston και είναι κάτι μεταξύ SPECIES, JEEPERS CREEPERS και WISHMASTER εμφανισιακά. Υπάρχουν και πολλά άλλα Gargoyles που εμφανίζονται, άλλα ιδιαίτερα επιτυχημένα από την πλευρά εμφάνισης και άλλα όχι τόσο, αλλά γενικά οι σκηνές που δείχνουν πολλά από τα δαιμόνια συγκεντρωμένα είναι μάλλον οι σκηνές highlight της ταινίας, μιας και μεταδίδουν μέχρι ένα σημείο τον πανικό της σκέψης του τι ακριβώς θα γινόταν αν επιτίθονταν όλα μαζί. Επιθέσεις των Gargoyles υπάρχουν επίσης, αλλά από ένα σημείο και μετά η προσέγγιση του σκηνοθέτη που δίνει μια περισσότερο ανθρώπινη χροιά στον αρχηγό των δαιμόνων μάλλον βλάπτει το σασπένς και την αγωνία. Αρκετά επιτυχημένες είναι και οι λίγες σκηνές στις οποίες βλέπουμε τα Gargoyles εν πτήση, οι οποίες για τα δεδομένα των ειδικών εφέ της εποχής είναι εντυπωσιακές. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν ιδιαίτερες εκπλήξεις μιας και όλες παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια του πρώτου μέρους της ταινίας και τα πράγματα κινούνται προβλέψιμα προς μια ξεκάθαρα «ειρηνική» λύση που θυμίζει ακόμα περισσότερο ότι βλέπουμε μια τηλεταινία για όλες τις ηλικίες παρά ταινία τρόμου. Υπάρχουν επίσης αρκετά από εκείνα τα στοιχεία της δεκαετίας του ’70 που μπορούν να χαρακτηριστούν ως μόδα της εποχής. Η προσθήκη της ομάδας μηχανόβιων στην ιστορία και η ξαφνική αλλαγή αντίδρασης από πλευράς αστυνομίας που εν ολίγοις πείθονται χωρίς να έχει συμβεί κάτι το ιδιαίτερο για την ύπαρξη των δαιμόνων, είναι όλα στοιχεία που βοηθούν στην γρήγορη λύση, αλλά δεν προσθέτουν κάτι ακόμα στο μέτωπο του σασπένς και της πρωτοτυπίας. Προς αυτή την κατεύθυνση και οι περισσότεροι από τους χαρακτήρες, συμπεριλαμβανομένων και των δύο πρωταγωνιστών, που είναι καθαρά συμπληρωματικοί και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Εξαίρεση ο Bernie Casey και τα υπόλοιπα Gargoyles που σίγουρα θα κάνουν τη δουλειά τους τρομάζοντας τα μικρότερα σε ηλικία μέλη του κοινού, αλλά που σε γενικές γραμμές δεν ξεφεύγουν από την ποιότητα των περισσότερων monster movies επιστημονικής φαντασίας των 50’s. Γενικά ανάλαφρο, απροβλημάτιστο και ελαφρά ψυχαγωγικό, το GARGOYLES είναι μια διασκεδαστική και ανώδυνη ταινία για τις απογευματινές ώρες και τίποτα παραπάνω |
Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009
GARGOYLES (1972) (ΗΠΑ)
captain planet
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)